Laatste schooldag....Juffencadeautjes !

Vakantie! Heerlijk!
...maar de tijd daarvoor is ook leuk,
want dan kan ik weer wat leuke dingen maken 
als bedankje voor de juffen van mijn jongens
Al een paar jaar hebben verschillende juffen/meester
een naambordje gekregen om in of bij hun klas
te hangen.
Sinds dit jaar noemen de kinderen hun meesters en juffen
de voornaam, dus de bordjes waren weer
aan vervanging toe.
Eén juf kreeg haar bordje gister al...


De andere 3 juffen vandaag...

De basis is een canvasbord van 20x20cm
De naam van de juf heb ik gemaakt
mbv Photoshop in een afbeelding
en geprint op printbaar canvas
Dat stukje canvas plakte ik mbv
Stick-on (dubbelzijdig plakfolie)
een bijpassend stofje
Op de naaimachine heb ik de rand 
met een zigzagsteekje afgewerkt
En daarna de stof om het canvasbord geniet
In mijn knopenvoorraad heb ik nog wat 
bijpassende knopen gevonden en
met montagekit (doorzichtig...ideaal spul!!)
eromheen geplakt

Dat wordt een fleurig begin volgend seizoen
in hun nieuwe klas ...

Op de blog van mijn oud-PABO-klasgenoot Renee
kreeg ik inspiratie voor een 'bij-cadeautje'
Stempels met de initialen van de juf
(omdat de hele naam wat te ingewikkeld
was voor de eerste keer met deze techniek...)
Gewoon van een ordinaire vlakgum
en een klein houtenplankje met een likje verf
Binnenkort zal ik wat uitgebreider uitleggen
hoe ik deze stempels
precies maakte...
Voor nu alleen de plaatjes!

Fijne vakantie allemaal!