Tissuebox #2

Gister weer wat gezellig 'plak- en stijkwerk' gedaan
Tissuebox #2

Omdat dit al de 2e box is die ik als cadeautje gemaakt
heb met dat superhandig stick-on (dubbelzijdig plakfolie)
en iron-on (dubbelzijdig strijkvlies)
heb ik wat meer foto's gemaakt 
geef ik er korte uitleg bij
zodat je kunt zien hoe makkelijk het gaat ...

De basis is een witte tissuebox
die ik laatst kocht bij het Kruidvat
Ik heb 4 stofjes gezocht die goed bij elkaar passen.

In principe verbind ik stof op stof dmv stijken,
en stof op de box dmv plakken
Ook het tekstlabel heb ik op de stof geplakt....
Dit tekstlabel heb ik gemaakt van printbaar canvas
(de tekst dus op de computer gemaakt)
Je zou het ook kunnen stempelen op een reep stof
of op stof strijken met transferpapier...

Ik ben eerst begonnen met het strijkwerk
en het plakwerk voor het laatst bewaard...
..omdat strijken over geplakte stof mij niet zo handig leek...
Ik heb een strook met juiste lengte en breedte
achter op het iron-on getekend
(lengte is de totale omtrek van de box)
Iets groter uitknippen en dan op de achterkant 
van de stof strijken
Daarna precies over de getekende lijnen uitknippen
en op de onderste stof (in dit geval de beige) strijken.
Ook de 2e strook op die manier op de 
1e strook strijken
Ik heb ook nog een stofje voor onder het tekstlabel
geknipt met iron-on achterop.
Om dit strookje op de goede plek te krijgen
heb ik eerst opgemeten op hoeveel centimeter
vanaf de rand van de box dit label moet komen
(zie spelden-markering boven de centimeter)
Daarvoor moet je even bedenken 
waar op de box je naad komt
(bij mij rechtsachter)
Voor de onderste stofstrook die direct op de box komt
heb ik de maat weer overgenomen op de achterkant
van de stick-on, ruim uitgeknipt 
en achter op de stof geplakt.
Na het uitknippen heb ik rechtsonder 
nog een kleine uitsparing geknipt.
Dit is omdat je onderuit de box een plankje kan schuiven
zodat je de tissuebox kunt vervangen (zie verdere foto's)
Nu alleen nog netjes recht ronddom opplakken...
En de tissuebox is gepimpt!
Het enige wat ik nog heb toegevoegd
zijn 2 houten knopen...
Hieronder zie je nog waar de uitsparing 
voor nodig was
En de achterkant...
Tissuedoos erin...
'Homemade' label met washi-tape bevestigd
...als handtekening ...
...maar die mag er na het geven best wel weer af... :-)

Hopelijk is mijn uitleg van deze gepimpte box
duidelijk genoeg.
Mocht je nog vragen hebben, laat gerust een reactie achter
...of kom het gewoon een keer hier, samen doen...