Maak je eigen stempels...

Zoals eerder beloofd, nog wat uitgebreidere 
uitleg over het maken van stempels.
Wat heb je nodig:
- Grote vlakgum (bv Action/Hema)
- Linoleum gutssetje
- Potlood en papier
- event. klein houten plankje
Zoek een mooi lettertype op internet (of een plaatje)
en print dit uit.
Ik heb de buitenste lijnen overgetrokken met potlood
Ik leg het papier op z'n kop op de gum 
en 'kras' met een potlood over de achterkant
van het papier.
Je zult zien, dat de potloodlijnen van de letters
nu op de gum staan...in spiegelbeeld...
en dat is ook precies de bedoeling
Nu moet je met de gutsen alle gum óm de letters
(of je plaatje) heen weggutsen.
Dat is een precies werkje rond de letters, 
de vlakken eromheen kun je met een wat
grotere guts weghalen
Let op, dat je genoeg weghaalt...
...en dat je mooie strakke lijnen rond je letters
of plaatje houdt...
Even testen...prima!
Als afwerking, heb ik de gum op een plaatje triplex
geplakt (met montagekit), nadat ik het plaatje eerst
een gezellig kleurtje had gegeven
én een afdruk van de stempel op de bovenkant gemaakt had...
Klaar voor gebruik!
...
binnenkort ga ik het eens met een plaatje proberen
...
SUCCES!