Hollandse Shopper

In een tijd waarin plastic tasjes eigenlijk niet meer kunnen...
maakte ik deze handige én sjieke shopper!

Misschien wel meer dan een jaar geleden
begon ik aan een patroon wat ik vond bij echtstudio:
de ptt posttas
Dit patroon bestaat uit allemaal granny squares (vierkantjes)
in beige, rood, wit en blauw.
Al deze  gehaakte vierkantjes zijn uiteindelijk blijven liggen en 
nooit een ppt posttas geworden.


Nu heb ik ze gebruikt bij deze shopper.
De basis is een jute shopper, die je kunt kopen bij 
AH of (zoals ik deed) bij de Boni
Deze shopper is licht geplastificeerd aan de binnenkant
maar dat plasic is wel heel kwetsbaar.
Daarom heb ik ervoor gekozen om de tas te voeren:
En de rand nog opgeleukt met 
een vrolijk bandje met vlaggetjes:
De granny squares heb ik aan elkaar genaaid, 
als 2 lappen van 6x4 granny's
Om deze lap heb ik nog 3 randjes gehaakt als afwerking
zodat de lap precies op de zijkanten van de tas pasten
....
Het vastmaken van deze lappen moest helaas
ouderwets met naald en draad...haha
niet mijn ding, geef mij maar de naaimachine!
Nog een klein zilverkleurig bloemetje in de linker bovenhoek

(...weer een cadeautje klaar, dus...)
Shoppen maar!