Spijkerbroeken Upcyclen

Spijkerbroeken
Te klein...gat in de knie...versleten plekken..

De afgelopen tijd heb ik al deze spijkerbroeken
verzameld om er ooit iets mee te kunnen doen
Dit is mijn voorraad...

Uit een aantal broeken
in verschillende kleuren en tinten
knipte ik lapjes van 11x11cm
en naaide deze aan elkaar...

Dit is het resultaat:
Een stoer kussen van 50x50cm
...ene kant...
...andere kant...

Ik heb bij sommige lapjes de typische
spijkerbroeknaad meegeknipt
of wat er onder een 'kontzak' vandaan kwam
en de beige lapjes zijn de binnenkant van een broek

De rand heb ik afgewerkt met een pipingband, 
gemaakt van biaisband en koord
en onderin zit een rits

Ik heb in de kussenhoes nu 
een strak gevuld verenkussen gedaan,
waardoor het een ideaal zitkussen is voor bv op de grond
Maar met een wat zachter kussen, 
is dit ook een leuk kussen voor op de bank

Dus...
Oude spijkerbroeken niet weggooien
maar...
UPCYCLEN
-Geef oude spullen een nieuw leven-