Babydeken, een muisje en een naamslinger

Er is een lief klein prachtig 
meisje geboren!
Jaël Anna
Feest dus! En mijn grote kado is af!
Deze kleurige deken haakte ik 
de afgelopen zomermaanden
Begin juli fotografeerde ik al deze bolletjes,
maar vertelde nog niet waarvoor ik ze ging gebruiken
Ik nam de bolletjes mee naar Frankrijk
en haakte daar in de zomerzon,
soms bij meer dan 30 graden,
aan dit mooie dekentje
Een nieuwe steek voor mij: 
de zg. 'Blanket stitch' of golfjessteek
Deze steek is super eenvoudig eigenlijk
In een volgend bericht zal ik je uitleggen 
hoe je deze steek haakt..
De deken was al even af,
met de restjes haakte ik vorige week 
nog een muisje
Zo konden ze samen in het mandje
Klaar om ingepakt te worden...
Ik maakte tenslotte ook nog een 
naamslinger
De letters maakte ik van dubbele stof
met plakvlies aan elkaar en op
de vlaggen gestreken
Ik geloof dat de kersverse papa en mama 
heel tevreden waren met deze kadootjes ...

Geen opmerkingen: