Vakantiewerk

In juli zijn we met z'n zessen
bijna 3 weken naar Zuid-Bretagne geweest
'ons' plekje, waar we in de afgelopen 16 jaar
al een aantal keren gekampeerd hebben.
Heerlijk was het daar!

Een dikke tas met haakkatoen ging mee.
Maar ja, met meer dan 30 graden overdag haken...
Beter lekker in het water liggen!!
Dus bleef het haken beperkt tot de avonden!
...nog warm zat...33.3 gr om 18:49...in de schaduw!
Wat dit haakwerk wordt, maak ik later bekend...
Herken je de kleurtjes uit m'n eerdere blogbericht?

Wat wel helemaal af kwam is deze gave 
'Starflower Mandala'
hier vond ik het patroon
Inmiddels ben ik helemaal gewend aan 
engelse haakbeschrijvingen, al was het bij 
deze wel handig, dat er veel foto's bij stonden!

Toen deze mandala af was, trok hij heel erg hobbelig en 
was helemaal niet mooi rond.
In een (nog te posten) tutorial zal ik laten hoe je hem 
heel gemakkelijk mooi rond krijgt

Natuurlijk vond ik in Frankrijk ook de nodig inspiratie...
ook al moest het allemaal snel, want ik mocht van
jongens helemaal geen aandacht geven 
aan haakwerkjes of mooie stoffen of leuke genaaide tassen...
Als ik ergens wilde kijken, sleepten ze me er gelijk bij weg!
...misschien maar goed ook ...

Maar bij dit winkeltje móest ik echt naar binnen, 
niemand hield mij tegen:
Eerder kwam ik deze geweldige tassen al tegen:
Geplastificeerd katoen, zulke gave motieven en kleuren
In de winkel lag het vol met deze stoffen en 
nog rollen vol gewone katoen
(deze foto komt van hun website )
En heel erg veel naai-inspiratie! 
De leukste spulletjes, allemaal gemaakt 
van hun eigen stoffen!
Nu lijkt het net alsof ik er uren heb rondgedoold...
als ik zeg dat ik 5 minuten binnen ben geweest 
is dat denk ik al overdreven....
'nu moesten we toch écht weer verder, hoor....'

En kijk:
jute tassen pimpen kunnen ze in Frankrijk ook!

Geen opmerkingen: